نام و نام خانوادگی:سمانه همتی
سمت: مترون(مدیر خدمات پرستاری)
تحصیلات:کارشناس پرستاری
سابقه کار:18سال
شماره تماس:05832276001 داخلی 120
شرح وظایف:
برنامه ریزی در زمینه های ارتقای کیفی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات به مددجویان(از طریق برنامه های آموزشی داخل و خارج مرکز کادر پرستاری و آموزش به بیمار،آموزش های مدون ضمن خدمت.
-گردآوری اطلاعات از:
1-مرکز شامل: نمودار سازمانی مصوب ،هدف،نوع فعالیت ،گزارشات ماهانه وسالانه ،گزارش حسابرسی پرستاری، پرونده های کارکنان ،مصاحبه باکارکنان
2-مددجویان : برحسب نوع بستری، نیاز مراقبتی، خدمات ارائه شده
3-منابع شامل نیروی انسانی (پرستاران ،تکنسین ها، کاردان و کارشناس های اتاق عمل و هوشبری بهیاران،کمک پرستاران ،کمک بهیاران ،فوریت ها و سایر کادروابسته )ساختار فیزیکی ،امکانات و تجهیزات نظارت بر استفاده و نگهداشت بهینه تجهیزات ،صرفه جویی در مصرف انرژی و نظایر آن.
-نظارت بر تدوین و اجرای برنامه های آموزش به بیمار و خانواده در سطوح مختلف پیشگیری .
-مشارکت در تنظیم بودجه جهت فعالیت های مرکز از طریق شرکت در جلسات بودجه بدی بیمارستان و دانشگاه و پیشنهاد بوجه مورد نیاز و اولویت بندی آنها جهت اجرای برنامه های پرستاری .
-برنامه ریزی و مشارکت در برنامه های کنترل عفونت مرکز
-انجام برنامه ریزی و همکاری با سایر واحد های ذیربط در جهت ارتقا دانش و مهارت حرفه ای کارکنان پرستاری
-تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخش های پرستاری براساس استانداردهای علمی،مقایسه آن با وضع موجود و برآوردکمبودهای پرستاری و گزارش آن به مقامات مافوق
-اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظایف واحدها
-تشکیل و اداره جلسات اختصاصی و ویژه در جهت حل مشکلات واحد های ذیربط با بهره مندی از فن آوری های علمی حل مساله.
-تامین نیاز های آموزشی کارکنان شامل :آشناسازی پرسنل جدیدالورود با مقررات خطی مشی ها و اموزش های اختصاصی و نظایر آن.
-بکارگیری و تشویق استفاده از نرم افزار های الاغی توسط وزارت متبوع.
-پیگیری امور فرهنگی و حرفه ای و انجام دادن تشریفات رسمی و اجتماعی به عنوان نماینده پرستاری در سازمان(نقش تشریفات) نظیر برگزاری روز پرستار و مشارکت در برنامه های نهادهای علمی ،صنفی و نظایر آن.
-شرکت در جلسه مدیران اجرایی مشارکت فعا در برنامه های اعتبار بخشی، ایمنی بیمار،دوستدار کودک و نظایرآن ،بحران، مدیریت خطر.
-نظارت بر اموزش و پایش عملکرد نیروهای جدیدالورود.
-نظارت بر نحوه مصرف داروهای مخدر و سایر داروها.
-نظارت و مشارکت فعال برنحوه توزیع کارانه و سایر پرداختی ها به کادر پرستاری و مامایی
-سازمان دهی جلسات منظم با سرپرستاران ،سوپروایزرها و سایر پرسنل به منظور بررسی عملکرد;رسیدگی به مشکلات و موانع پرسنل تحت سرپرستی.
-ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزش بالینی دانشجویان گروه پرستاری با مشارکت دانشکده های پرستاری و مامایی.
-شرکت فعال در نهادهای سیاستگزاری و کمیته های درون سازمانی و برون سازمانی مرتبط با حرفه پرستاری.
-مشارکت در تعیین اهداف (کوتاه مدت،میان مدت،دراز مدت) مبتنی بر نیازها و باتوجه به خط مشی های مرکز متبوع و پیشنهاد به مقامات ذیربط و شرکت فعال در تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان و با ارائه نقاط ضعف ،قوت، فرصت ها و تهدید های واحد سرپرستی خود
-تعیین خط مشی، تدوین برنامه های عملیاتی واحد پرستاری با تعیین حدود زمانی و پایش برنامه های اجرا شده و ارائه راهکارهای اصلاحی و بر اساس میزان انحراف از اهداف از پیش تعیین شده.
-جلب مشارکت تیم بهداشتی مرکز برای دستیابی به اهداف
-ارائه راهکارهای اساسی در برنامه ریزی جهت تامین رفاه کارکنان تحت نظارت با همکاری سایرواحدهای ذیربط.
-تعیین حدود و انتظارات و عوامل عملکردی در رده های مختلف شغلی باتوجه به امکانات و شرح وظایف مصوب.
-رهبری و هدایت واحدهای ذیربط در جهت تحقق اهداف سازمانی
-ارائه الگوی مناسب مدیریتی دربرقراری ارتباط موثر باکارکنان تحت سرپرستی ، همکاران ،اداره پرستاری دانشگاه و سایر مراجعین از طریق عملکرد مطلوب ،حسن رفتار شغلی.
-اتخاذ تدایر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت ایجاد تقویت انگیزش در کارکنان(تشویق و تنبیه) کادر پرستاری و مامایی.
-همکاری با هیئت رئیسه بیمارستان و کادر پزشکی ،در پیشرفت، بازنگری و اجرای خط مشی ها و اقدامات درمانی مربوط به بیمارستان.
-توزیع نیروی کادرپرستاری موردنیاز در سطح بیمارستان .
-برنامه ریزی مدون برای کنترل نظارت بر اجرای برنامه های مراقبتی کادر پرستاری در شیفت های مختلف.
-نظارت بر بکارگیری کادرپرستاری دارای پروانه/گواهی صلاحیت حرفه ای.
-نظارت بر استخراج نتایج شاخص های ملی کیفیت مراقبت های پرستاری در بالین،ارائه گزارش های تحلیلی و برنامه ریزی جهت رفع نواقص.
-نظارت بر ارائه خدمات پرستاری ایمن و استاندارد به مددجویان.
-نظارت بر ایمنی شغلی(بهداشت حرفه ای )کادر پرستاری.
-برنامه ریزی جهت تشکیل و شرکت در کمیته های خاص با شرح وظایف مدون.
اختیارات:
-ارائه راهکاربهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجودبه منظور دستیابی به اهداف مورد نظر.
-کنترل و نظارت بر عملکرد کارکنان پرستاری جهت کسب اطمینان از ارائه خدمات پرستاری بر اساس استانداردهای حرفه ای و مراقبتی وتعیین اثربخشی مراقبت های ارائه شده.
-ارزیابی مهارت های تخصصی،عمومی وارتباطی کارکنان پرستاری شاغل جدیدالورود وبرنامه ریزی جهت رفع نیازهای آموزشی تاکسب صلاحیت حرفه ای
-تدوین واجرای برنامه های آموزشی برای کارکنا ،دانشجویان ، بیماران و همراهان به بخش ها و واحدها با همکاری سوپروایزر اموزشی و آموزش به بیمار.
-ایجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ریزی های بهداشتی، درمانی و توانبخشی مرکز.
-مشارکت در طرح های پژوهشی.
-بکارگیری نیروی انسانی براساس توانایی افراد در شیفت های مختلف کاری .
-پیشنهاد ومصاحبه با داوطلبان و انتخاب افراد صلاحیت دار و معرفی آنها به کارگزینی جهت بکارگیری.
-پیشنهاد انتصاب(سرپرستاران ،سوپروایزرهای بالینی ،آموزشی و کنترل عفونت) ،ارتقاو تغییر وضعیت مسیرشغلی و انتقال کارکنان تحت نظارت به ریاست مرکز جهت واحدهای ذیربط.
-تصمیم گیری درمورد مرخصی ها ،ماموریت ها کارکنان گروه پرستاری .
-انجام ارزشیابی مستمر از کارکنان و ارائه بازخورد از نتایج ارزشیابی به آنها.